Saturday, December 6, 2008

*** Tragedi Bukit Antarabangsa***

Gerunnya aku dengar berita hari ni..Tanah runtuh dkt bukit antarabangsa..ish..tak dpt aku bayangkan keadaan mangsa tragedi tu..skarang ni banyak sgt tragedi tanah runtuh..dlm minggu ni dah tiga kali aku dgr tragedi mcm ni..memang ikutkan firasat pakar semua tu punca dari sistem alam..Puncanye sebb hujan, sistem air mengalir tak betul la apa la..nak salah kan sape? selama ni tempat tu dah bertahun2 hujan..tapi tak la jd seteruk tu..dah jadi kes Highland tower plak..tapi sebenarnya, klu di fikir2 kan blik..semua ni ujian Tuhan..apa yang Tuhan nak tunjuk pada kite semuanye?..@ Bumi skarang dah terlalu tua..Bercakap pasal pengalaman mangsa..memang tak dpt aku bayangkan..ader yang cite nampak anak tenggelam depan mata..ishh..nauzubillah..aku fikir Tuhan duga keluarga kami begitu hebat, tetapi ada org yang kat luar sana lagi hebat dugaanNya dari kami..semua ni Tuhan dah tetapkan..aku doakan semoga semua mangsa yang teperangkap tu dpt di selamatkan..Amin

1 yang menjenguk:

ieda said...

dugaan yg dtg sebenanya nk mengingatkan kite yg dunia kiter skrg di akhir zaman..