Thursday, April 9, 2009

**Hati aku sayu lagi***

Mlm ni aku rase sayu sgt..aku sedih..tak dpt nak luahkan perasaan aku mcm mana..td balik keje aku jumpa umi,,aku sayu tgk muka umi aku..aku tau mlm ni mlm jumaat...dan tiap kali mlm ni hadir mesti aku akan menitiskan airmata..aku tau arwah adik aku akan balik jenguk umah..dan tiap kali mlm jumaat aku akan sedekahkan yassin utk dia..tapi mlm ni aku terlalu sedih..ptg td aku tgk umi cium baju melayu arwah..baju melayu terakhir dia pakai mase majlis tunang aku..aku tak dpt tahan sebak..aku terdiam bila tgk keadaan umi..aku tau dia sedih sgt..aku tak dpt tenangkan umi..aku biarkan umi nangis..Tadi pas abis baca yassin, aku pi jenguk umi kat umah dia..aku tgk umi ngan abah nangis..sayu sgt..aku tak dpt tahan airmata aku..aku tak dpt kawal keadaan..aku tau semua rindukan dia...aku rase lama sgt tak jumpa dia..dan aku tau aku takkan jumpa adik aku lagi..

Semua rindukan dia..tapi cara apa yang leh aku lakukan utk tenangkan umi ngan abah..aku dah mati akal..setiap ari aku berdoa moga Tuhan bahagiakan kedua org tuaku..

Ya Allah, kau berilah kebahagian kepada kedua org tua ku, kau sejahterakanlah penghidupan mereka..Amin

7 yang menjenguk:

cIk pEnNa said...

ain..
sedihnye..
aku doakan moga ko dan family kuat hadapi..
;(

Syafa said...

ain...sedih akak bace entry ko ni yang..huhu..sape x sedih kalau kehilangan org yg kite paling sayang kan??tapi yg pergi tetap pergi ain.ape yg kite boleh buat skrg sedekahkan Yassin & Al fatihah tiap kali teringat Arwah..hmm..maybe ain boleh selalu bawak umi ngan abah ain pegi jalan2..luangkan lebih byk masa dgn dorang.maybe dgn cara tu atleast xde la asyik teringat sgt kan..kalau ade kat umah je 24jam..mesti sedih..sbb byk kenangan kat umah tu kan..hmm..sabar la..akak doakan ain & family tabah hadapi semua ketentuan Ilahi..

Candy said...

sbar tu separuh dari iman

cintaKusayangMu said...

setiap kali aku baca en3 pasai adik ko msti aku tngkap melalak punyo..
sbr ye ain..aku pn xdpt nk bygkn cmne perasaan sorg ibu bila anak dia xde...yg aku dpt rasakan adalah perasaan sorg ibu bila anak dia sakit...wooooo...sgt riso n sedey tau...
anak batuk pn aku yg meraong..pesal xbaik2 lg...

ღ Marisa Mardhia Online Shop ღ said...

ain...aku x taw nk ckp cmne, hanya dpt aku lakukan sedekah al-fatihah wat arwah...

semoga ko kuat n tabah m'harungi dugaan ni ye cyg ;)

amalihah said...

salam kak ain...rindu sgt kat akak.ya hrp kak ain sentiase tbah, sbar mnempuh dugaan Allah ni...sebab hnye Dia yang taw ape hkmah disebalik dugaan ni. ssungguhnya Allah akan bg dgaan kepada hambaNYA sebb DIA taw kita mampu utk hadapi sume 2... ya sntiasa doakan kak ain, umi n abah, nadia, mampu hadapi dugaan ni...sebab ya taw betapa perit kita mnghdapi sbuah khilangan disaat kite sdg bahagia...insyaallah kita sme2 hadapi dugaan nie... bnyk kan doa, Allah sentiasa bsama dgan kita...

CikYana(",) said...

yup betul tue ain
even arwah abah da 12thn meninggal
tp kami xpnh lpe pegi ziarah kubur arwah..
n sedekahkan al-fatihah tuk arwah
mekasih krn memahami yer
:)
al-fatihah gk tuk arwah adik ain tu

p/s:nnt cik yana link n follow blog ain yer